19 Mayıs 2020 Salı




GÖKKUŞAĞININ YEDİ RENGİ : KÜLTÜREL MİRASIMIZ, Şennur  KARAKURT, Kapızlı Rasim Bozbey İlkokulu


Proje hakkında

Projemiz, kültürel mirasımıza ait ögeleri tanıyan ,tarih bilinci gelişmiş ,sahip olduğu değerlerin farkında olan ve gelecek nesillere aktaran bireyler yetiştirmek amacıyla oluşturulmuştur.

HEDEFLER

*Dünya Kültür Mirasını tanıyan nesiller yetiştirilmesi
*Müfredatlar arası işbirliği ile belirlenen kültürel miras öğeleriyle ilgili bilgilendirici çalışmalar,sanatsal faaliyetler ve yaparak yaşayarak öğrenme yoluyla etkinlikler yapılıp, farkındalık olusturmasi
*Araştırma yeteneklerinin oluşumu ve geliştirilmesi
*Öğrencilerin geçmişten geleceğe aktarılan kültürel miras için bir köprü görevi gördüğünün farkına varması
*Bilişim teknolojileri araçlarının etkin kullanımının sağlanması
*Tarih bilinci olan bireyler yetiştirilmesi
*Bireysel çalışmalarla birlikte,bir takımda çalışabilme becerilerinin geliştirilmesi
* Farklı ülkelerde yaşayan insanların yaşamları hakkında merak uyandırmak
*Öğrencilerin farklı ülkelerde yaşayan insanların ortak kültürel değerlere sahip olabileceklerini fark etmelerini ve kültürel değerlerin insanları birleştirici bir özelliği olduğunu fark etmelerini sağlamak

BEKLENEN SONUÇLAR

Öğrencilerde kültürel miras farkındalığının sağlanması.
Öğrencilerin ülkemizdeki ve başka ülkelerdeki UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesine girmiş kültürel ögeleri öğrenmesi
Öğrencilerin kendini ifade etme becerilerinin gelişmesi
Öğrencilerin geçmiş ve gelecek arasında birer köprü olduklarının ve geçmişlerine sahip çıkmalarının önemini anlaması
Öğrencilerin birlikte paylaşımda bulunup yardımlaşması .Bu sırada farklı yeteneklerinin farkına varmaları
Öğrencilerin iletişim becerilerinin gelişmesi,farklı görüşler kazanıp yeni arkadaşlıklar edinmeleri
Öğrencilerin teknolojik araçları kullanma becerilerinin artması
Proje sonu sergileriyle yakın çevrede ve öğrencilerde kültürel miras farkındalığının sağlanması
Proje aktivitelerinin facebook,blog okul siteleri ve EBA gibi platformlardan farklı kitlelere ulaşması
Yapılan etkinliklerin kitaplastırılarak kalıcı öğrenme sağlanması

Proje Logomuz

Projede Görevli Öğrencilerim


Aylara göre çalışma planımız canva ile ...




Her ortak projeji tanıtan video hazırladı.


Her bir ortağın hazırladığı sınıfımızın videosu

                                         

Öğrenciler okulunu tanıttılar.


Ortaklar haritada okul yerlerini belirttiler.


Proje öğrenci ve öğretmenleri avatarlarını oluşturdular ve partnerlerine kendilerini tanıttlar.



Öğrenciler arası logo yarışması düzenledik ve seçilen öğrenci logosu...

                                      

                                        Sınıfça oluşturduğumuz sloganı linoite yazdık.

Projemizin seçilen sloganı


Yaygınlaştırma adına her ortak canva ile bir broşür hazırladı. Sınıfımızın broşürü...


Ekim - Türk Kahvesi Geleneği
Önce proje öğrencileri kahvenin tarihsel sürecini ve Türk Kahvesinin üzerine araştırmalarını yaptılar ve sınıf arkadaşlarına sundular.
Kahve fincanları tasarladılar.


Kahveyi kullanarak sanat yaptılar.

Kahve fincanlarından kitap ayraçları yaptılar.



Sınıfça akrostiş şiir yazdılar.



Kendilerinin yazıp oynadıkları drama...


                                          

Proje ortağı öğrenci ve öğretmenler mentimeter ile kültür deyince akla gelenleri yazdılar.

Her ayki çalışmada Elde Var Beş etkinliğini yaptık. Her ayki çalışmada 5 bilgi araştırıp buldular.


KASIM- KARAGÖZ VE HACİVAT

Karagöz ve Hacivat eğitici  alanında belirlenen gölge oyunu videoları izlendi.


Öğrenciler Karagöz ve Hacivat karakterleri hakkında araştırmalarını yaptılar.


Karagöz ve Hacivat araştırmalarını ortaklarına Chatterpix ile sundular.



Karagöz ve Hacivat ile ilgili sanatsal çalışmalar yaptılar.





Kitap ayraçları çalıştılar...



10 Kasım'da boyamalar yaptık. Quiver sanal artırılmış gerçekliği tanıdılar.

                                          


Çalışmalarını okul panosunda sergilediler.


Gölge oyununu önce sınıfta sonra anasınıflarına ardından tüm okula sergilediler.




ARALIK - DEDE KORKUT

Ortaklarca belirlediğimiz dede Korkut Hikayeleri animasyonları izlendi.


Dede Korkut Hikayelerindeki en sevdikleri karakteri oyladılar.


Görsel sanat etkinlikleri yaptılar...



Dede Korkut Hikayelerindeki beğendikleri sahnenin çizimini yaptılar.



Ortaklarla 2020 takvimi hazırladık. Takvim çalışmalarımızı storyjumperde bir araya getirdik. Çalışmalarımızda Fotofunia, Canva, Tagul, Cooltext kullandık.




Dede Korkut üzerine araştırmalarını yaptılar ve arkadaşlarına sundular.

Araştırma sunumlarını ortaklarına Wordart ve toontastic ile sundular.
Beren U. nun Değerlendirmesi
Göktuğ K. öğrencimin Değerlendirmesi


Büşra T. nin Değerlendirmesi



Öğrenciler partnerleriyle sohbet odasında görüştüler...



Proje ortaklarıyla 5 Aralık'ta kahve gününü kutladık.

Chatterpix ile kahve fincanını konuşturarak öğrenciler görev paylaşımındaki cümlelerini seslendirdiler.

                                         


Çalışmalar okul panomuzda sergilendi.


OCAK - GÖREME MİLLİ PARKI VE KAPADOKYA

Kapadokya'yı anlatan ve bizleri büyüleyen iki muhteşem belgesel izlendi.


Taşları boyadık, birleştirerek Kapadokya panosu oluşturduk.




Kapadokya'nın zenginliğini anlatan resimler çizdiler.


Peribacaları maketleri yaptılar ve ortaklarıyla yarışmaya katıldılar.




Quiver için boyama yaptılar ve sanal gerçeklikle güzellikleri izlediler.


Scrapcoloring ile boyamadan çok keyif aldılar.




Öğrenciler Göreme Milli Parkı ve Kapadokya hakkındaki duygu ve düşüncelerini twinboarda yazdılar.


Öğretmen arkadaşlar ise Kapadokya izlenimlerini Answergarden ile aktardılar.



                                          ŞUBAT - EBRU : KAĞIT SÜSLEME SANATI

Ebru sanatını anlatan videolar izlendi, bilgilendirildi.


EBA'dan dijital ebru yaptılar.


Ebru sanatını ilk kez tecrübe ettiler.





Twinning okul panomuzda sergiledik.


Sınıfta yaptıkları dijital ebru üzerine picfont ile düşüncelerini yazdılar.









İnternet Güvenliği hakkında videolar, broşürler izlendi, bilgilendirildi. Sloganları renklendirdiler. Kodlamalarla ilgileri çekildi.





Her bir ortak öğrenci Voki ile bir slogan seslendirdi ve video ile birleştirildi.


MART- AŞIKLIK GELENEĞİ


Aşık Veysel Şatıroğlu'nun hayat hikayesini öğrendiler.


Aşıklık Geleneği ve Aşık Veysel Şatıroğlu'nun hayatını araştırdılar.



                                     Aşık atışması denemelerini BirdsDessinees ile yazdılar.




Proje ortağı her öğretmen aşık atışması formuna bir dörtlük yazdı. Öğretmenin yazdığı dörtlüğü Evde Kal sürecinde öğrenci evde kağıttan saz yaparak Aşık Veysel'den ezgi üzerine söylediler.


Projemizde 5 takım oluşturuldu.3. takım 4 partnerden oluştu. Görevimiz yöreye ait 2 yöresel tadı tanıtmaktı. Takım lideri olarak partnerlerin çalışmalarını Thinglink ile birleştirdim.



Furkan U. öğrencim sıkmanın tarifini hem yazılı hem sözlü yaptı.


Thinglink ile takım çalışmamızı birleştirdik.



KARIŞIK OKUL TAKIMLARININ 2. FAALİYETİ : PROJE İSMİ İLE EVDE KAL MESAJI
 Beren U. öğrencimin harf tasarımı
Furkan U. öğrencimin G harfi tasarımı

Bizim takımın çalışması


KARIŞIK OKUL TAKIMLARI 3. FAALİYETİ : İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ

Büşra T. öğrencimin İklim değişikliği ve çevre kirliliğinden etkilenen Yeşil Deniz Kaplumbağasını(Caretta Caretta) resim ve video ile Evde Kal sürecinde çalıştı. Öğrencinin yazılı ifadesini öğretmenler Dotstorming ile yazdılar.



TÜM PROJE ORTAKLARIMIZLA GELECEĞE NEFES KAMPANYASINA KATILDIK.


FİNAL ÜRÜNÜMÜZ SESLİ KİTABIMIZ



Sami öğrencim hikayenin yazımında çalışırken...

Evde Kal sürecince son öğrenci öğretmen webinarını gerçekleştirdik.





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder