STEM TO ASTRONOMY
(The Project was Written by Taking Ideas from Students)
(Project partners identified)
I have made the parents a part of the project by using the "parental permission and information" article in the files section, and I have also received the permission of the parents for the participation of the students.
Projemiz için hazırladığım anket(öntest ) Survey I prepared for our project (pre-test)
I created a STEM TO ASTRONOMY Whatsapp group for our Project Partners to be informed about the announcements in a short time and to carry out the activities in collaboration.
(Silifke BİLSEM Students Logo Project)
Poster Work for Silifke BİLSEM Students for our Unity Project
In order to increase the widespread impact of our project, we created a facebook page.
The first web 2.0 tools we integrated into our courses:
Afiş aracı:http://www.canva.com
Logo aracı: http://logomakr.com
Logo tasarımı için alternatif araç: https://www.graphicsprings.com/start-your-logo
Poster tasarımı için alternatif araç: https://www.postermywall.com/
(Astronaut Mask Activity Activities)
(Silifke Science And Art Center) (Board for Our Project)
(Silifke Science and Art Center Rising Astronaut Events)
Anket aracı: https://www.mentimeter.com/
Kelime bulutu için alternatif araç: https://www.wordclouds.com/
Anket için alternatif araç: https://www.tricider.com/home
We tried to explain how to make and use a sky atlas on a simple level.
Gök Atlası yapımı ve kullanımı
K.1.Birlikte hareket ettiği gözlenen yıldızların, mitolojik değerlerden de ilham alarakdeğişik takımyıldızlarını oluşturduklarını açıklar.
K.2.Bilinen takımyıldızlarına örnekler verir.
K.3.Gök cisimlerini çıplak gözle ve araç kullanarak gözlemler.
K.4. Gökyüzünde takım yıldızlarını birbirinden ayırt edebilir.
K.5. Gök atlası kullanımını açıklar.
Astronomi Atölyemizin Kazanımlarına Dönük Öğrencilerimizin Yaptığı Etkinlikler
Projemizi Yaygınlaştırma Kapsamında Yaptığımız EBA Haberi
(Dissemination of Our Project)
Astro Mutfak Çalışması (Astro kitchen work)
Çalışma kapsamında doğal renklendirici meyve sebze püreleri ile renkli kurabiye hamurları hazırlanıp; güneş sistemi ve uzay (astronot, uydu, roket, takım yıldızı, yıldızlar…) temalı kurabiyeler hazırlanıp pişirildi.
Güvenli İnternet Günü Etkinliği ( Safe Internet Day Event)
Kurumumuzda Güvenli İnternet Günü ile ilgili etkinlikler düzenlendi. Panolarda ve sınıflarda bilgilendirici çalışmalar yapılıp sergilendi.
Astronomi Tarih Şeridi Yapımı( Astronomy History Strip Making)
Astronomi Tarih Şeridi Yapımı
K.1. Astronomi bilimindeki önemli olayları ve bilim insanlarını tanır.
Astronomi Atölyemizin Kazanımlarına Dönük Öğrencilerimizin Yaptığı Etkinlikler
Teleskop Yapma Hazırlık Çalışmaları (Preparation Studies for Telescope Making)
Uzay aracı maketi yapımı(Spacecraft model making) (Silifke Bilim ve Sanat Merkezi)
Uzay aracı maketi yapımı
K.1. Uzay araçlarını ve görevlerini tanır.
K.2. Uzay araştırmalarıyla ilgili yapacağı araç için orijinal fikirler üretirerek kendi uzay aracı tasarım maketini yapar.
Astronomi Atölyesi Kazanımlarına Dönük Öğrencilerimizin Yaptığı Çalışmalar
Teleskopla Gökyüzü Gözlemleme Etkinliği (Telescope Sky Observation Activity) (Silifke Bilim ve Sanat Merkezi-Hasan DÜZGÜNOĞLU)
K1. Teleskopun ne işe yaradığını ve gök bilimin gelişimindeki önemini açıklar.
K2. Uzay teknolojileri hakkında araştırma yapar ve teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi tartışır.
Astronomi Atölyesi Ders Kazanımlarımıza Dönük Öğrencilerimiz İle Yaptığımız Etkinlikler.
Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik teknolojilerinin projemizde kullanıldığı etkinlikler(Activities where virtual reality and augmented reality technologies are used in our project)
Dünya ve Evren / Gök Cisimleri/ Gezegenleri Tanıyalım
K.1.Güneş'in bir yıldız olduğunu bilir.
K.2.Gezegenleri güneşe olan uzaklıklarını AB cinsinden ifade eder.
K3. Güneş sistemindeki gezegenleri Güneş’e yakınlıklarına göre
sıralar.
Sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik teknolojilerinin projemizde kullanıldığı etkinlikler(Activities where virtual reality and augmented reality technologies are used in our project)
K.1. Uzay araştırmalarının önemini açıklar.
K.2. Uzay ile ilgili çalışmalar yapan kuruşlar hakkında bilgi toplar.
K.3. Ülkemizde yapılan uzay araştırmaları hakkında rapor hazırlar.
K.4. Ülkemizde ve Dünya’da yapılan uzay araştırmalarını karşılaştırır.
Astronomi Atölyesi Yıllık Planında Geçen Kazanımlara Dönük Yapılmıştır.
Ay'ın Evrelerini Oluşturma Etkinliği (Activity to Create Phases of the Moon)
Ay'ın evrelerini model üzerinde gösterdik. Fen Bilimleri müfredatında,
F.5.1.3.2. Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.
a. Ay’ın ana ve ara evreleri arasındaki farkı / farkları belirtilir.
b. Evrelerin oluş sırasına bağlı olarak isimleri belirtilir.
c. Ay’ın iki ana evresi arasında geçen sürenin bir hafta olduğu belirtilir.
a. Ay’ın ana ve ara evreleri arasındaki farkı / farkları belirtilir.
b. Evrelerin oluş sırasına bağlı olarak isimleri belirtilir.
c. Ay’ın iki ana evresi arasında geçen sürenin bir hafta olduğu belirtilir.
kazanımların uygun olarak bu etkinlik yapılmıştır.
Ay'ın Evreleri Etkinliğimiz (Our Moon Phases Event)
Ay'ın evrelerini model üzerinde gösterdik. Fen Bilimleri müfredatında,
F.5.1.3.2. Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.
a. Ay’ın ana ve ara evreleri arasındaki farkı / farkları belirtilir.
b. Evrelerin oluş sırasına bağlı olarak isimleri belirtilir.
c. Ay’ın iki ana evresi arasında geçen sürenin bir hafta olduğu belirtilir.
a. Ay’ın ana ve ara evreleri arasındaki farkı / farkları belirtilir.
b. Evrelerin oluş sırasına bağlı olarak isimleri belirtilir.
c. Ay’ın iki ana evresi arasında geçen sürenin bir hafta olduğu belirtilir.
kazanımların uygun olarak bu etkinlik yapılmıştır.
Team Star Event (Takım Yıldızı Etkinliği)
F.7.1.2.2. Yıldız kavramını açıklar.
a. Yıldız çeşitlerine değinilir.
b. Dünya'dan bakıldığı şekliyle görülen yıldız gruplarının, isimlendirmesi olan takımyıldızlara değinilir. Kazanımlarına dönük öğrencilerimizin yaptığı etkinlikler
a. Yıldız çeşitlerine değinilir.
b. Dünya'dan bakıldığı şekliyle görülen yıldız gruplarının, isimlendirmesi olan takımyıldızlara değinilir. Kazanımlarına dönük öğrencilerimizin yaptığı etkinlikler
Uzay aracı maketi yapımı
K.1. Uzay araçlarını ve görevlerini tanır.
K.2. Uzay araştırmalarıyla ilgili yapacağı araç için orijinal fikirler üretirerek kendi uzay aracı tasarım maketini yapar.
Astronomi Atölyesi Kazanımlarına Dönük Öğrencilerimizin Yaptığı Çalışmalar
Stem To Astronomy Proje Değerlendirmesi ve Ortak Ürünler Oluşturma Toplantımızı Gerçekleştirdik.
Mersin – Silifke Bilim ve Sanat Merkezi öncülüğünde kurulan ‘’ Stem To Astronomy’’ eTwinning projemizin öğretmenleri için webinarda çevrimiçi toplantıyı 03.04.2020 tarihinde gerçekleştirdik.
Amacımız öğrencilerimizin kendilerini rahat ifade edebilecekleri demokratik öğrenme ortamları içerisinde eğlenerek, evrenin derinliklerini STEM çalışmaları ile keşfetmelerini sağlamak ve farkındalık oluşturmak olan bu projemizde, proje ortak öğretmenleri ile aktivitelerimizi konuşarak projemizin daha sağlıklı yürüyebilmesi için gerekli olan bilgilendirmeleri yaptık. Projemize yön verecek fikirler ürettik. Ayrıca yaptığımız etkinliklerimizi gözden geçirerek yapılan çalışmalar hakkında değerlendirmeler yaptık. Projemize katılımlarından dolayı proje ortaklarıma çok teşekkür ediyorum (Tarih: 03.04.2020)
Polonyalı Ortağımız İngilizce QR koduna dayalı bir oyun oluşturdu bizde keyifle öğrencilerimize uyguladık.(Our Polish Partner has created a game based on the English QR code and we have applied it to our students with pleasure.)
Our Constellation Activities (Takımyıldız Etkinliklerimiz)(Silifke Science And Art Center)
F.7.1.2.2. Yıldız kavramını açıklar.
a. Yıldız çeşitlerine değinilir.
b. Dünya'dan bakıldığı şekliyle görülen yıldız gruplarının, isimlendirmesi olan takımyıldızlara değinilir.
a. Yıldız çeşitlerine değinilir.
b. Dünya'dan bakıldığı şekliyle görülen yıldız gruplarının, isimlendirmesi olan takımyıldızlara değinilir.
Mutlu sona döğru (Towards a happy ending)
Stem To Astronomy Proje Değerlendirmesi ve Ortak Ürünler Oluşturma Toplantımızı Gerçekleştirdik.
We talked about our studies
Proje son test ile hem öğrenciler hemde öğretmenler tarafından değerlendirme anketi
SİLİFKE BİLİM VE SANAT MERKEZİ ASTRONOMİ ATÖLYESİ VE DESTEK-2 EĞİTİM GRUPLARI BECERİ TEMELLİ SORULARI
Bağlantı adresi:https://kahoot.it/challenge/03664068?challenge-id=0e473b7b-3a63-45fc-bcc8-4893ea742d4a_1588338871823… (Game PIN: 03664068)
Click the Link to Read Our Project Story.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil