28 Mayıs 2020 Perşembe

K.O.Ç (KENDİNİ KEŞFET/ODAKLAN/ÇALIŞMAYA BAŞLA)

K.O.Ç (KENDİNİ KEŞFET/ODAKLAN/ÇALIŞMAYA BAŞLA)

Projemizin çıkış noktası eğitim sistemimizin en büyük sorunlarından biri olan okullarımızda sadece sınav ve sınava yönelik olarak sol beyni çalıştırmaya yönelik bilgiler verildiğinden öğrencilerimizin kendi ilgi, yetenek ve becerilerinin kısacası potansiyellerinin farkında olmamalarıdır.Hedef belirlemede zorlanan öğrencilerimize farklı yöntemler kullanarak öncelikle kendi ilgi alanlarını ve yeteneklerini keşfetmeleri için koçluk sistemini uygulayacağız. Projeyi yürütecek olan öğretmenlerimiz öğrencilere koçluk desteği vererek onlara hem istedikleri her şeye vakit ayırmalarını sağlayacak hem de sosyal alanda destekleyerek hayatı daha iyi tanımalarına yardımcı olacaklardır.

HEDEFLER

Projemizin Hedef Noktaları Öğrencilerimizin ;
Kendini tanıması ve kendini yönetmeyi öğrenmesi,
Güçlü ve zayıf noktalarını görmesi,
Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven geliştirmesi,
Amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanması,
Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yeteneklerini arttırması,
Hazırcılıktan kurtulup kendi sorumluluklarını tanıması,
Yaşama uyum sağlayacak beceriler kazanması,
Öğrenmeyi öğrenmesi ve öğrenmeyi sevmesi,
Sistemli ders çalışma alışkanlığı kazanmasına yardımcı olmaktır.

ÇALIŞMA SÜRECI

Ocak: Çalışma planı hazırlama,ortak bulma çalışmaları,sosyal medya hesaplarının açılması,öğrenci takımlarını belirleme ,Veli izin belgelerini tamamlama ve öğrencileri Twinspace ‘e ekleme,slogan ,logo ,poster çalışmaları,Görev dağılımı anketi ve görev dağılımı tamamlama,Proje Ön Değerlendirme Anketleri(öğrenci-öğretmen)
Şubat: Öğrencilerin baskın Zeka alanlarını keşfetmeleri için Çoklu Zeka Envanterinin uygulanması uygulanması.Baskın olan zeka alanlarına göre seçebilecekleri bölümleri,meslekleri tanıması
Mart: Amaç Belirleme,Çalışma Programı oluşturma,zamanı etkili kullanma ,çalışma ortamı düzenleme,etkili ve verimli okuma,test çözme teknikleri konusunda çalışmalar yapma,zihin haritaları, sistematik tekrar,verimli ders çalışma tekniklerinin öğrenilmesi
Nisan :Kaygı ve Stresi Yönetme Teknikleri çalışmaları (Bedensel egzersiz,solunum egzersizi,gevşeme,meditasyon,beslenme,sosyal-kültürel,sportif etkinliklere katılma )
Mayıs: Projenin tamamlanması,nihai ürünün hazırlanması,çıktılar

BEKLENEN SONUÇLAR

Projemizin sonucunda öğrencilerimizden beklediğimiz davranış değişiklikleri;
Kendilerini ve potansiyellerini tanıma,
Hedef belirleyerek belirledikleri bu hedefe yönelik eyleme geçme,
Kendilerine uygun mesleği seçebilme,
Okul ve sınav başarısı arttırma,
Motivasyonlarının yükselmesi,
Kendi kararlarını verebilmeleri,
Bedensel, duygusal, zihinsel ve ruhsal yönlerden çok yönlü gelişimleri,
Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven geliştirme,
Çözüm üretme, problem çözme yeteneklerinin gelişmesi.































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder