Kuruculuğunu Bulgaristan'dan Atanaska Tacheva ile birlikte üstlendiğim projemizi 8 farklı Avrupa ülkesinden okul öncesi öğretmenleri ile yürütmekteyiz. Projemiz okul öncesi çocuklarına yöneliktir. Projemizde yer alan öğrencilerimizin yaş aralığı 4-6 dır. Projemiz Eylül ayında başlayıp Haziran ayında sona erecektir.
PROJE HAKKINDA
Dünya nüfusundaki artış ve değişen tüketim alışkanlıkları nedeniyle doğal kaynaklarımız her geçen gün azalmaktadır. Bu nedenle, tüketimi azaltarak ve geri dönüştürülebilir atıkları geri dönüştürerek doğal kaynakları verimli kullanmak gerekmektedir. Geri dönüşüm hem doğayı hem de kaynakları korur. Daha yaşanabilir bir gelecek için yapabileceğimiz en önemli girişim çocuklarımıza geri dönüşümünü öğretmektir. Projemizde geri dönüşüm çalışmaları 3R prensibi ve STEM yöntemi ile gerçekleştirilecektir. 3R prensibinin temel fikirleri şunlardır: - Azalt, Yeniden Kullan, Geri Dönüştür.
Projemizin amacı, okul öncesi öğrencilerimizin 3R prensibine dayanan geri dönüşüm malzemelerinden STEM yöntemi ile tasarım yapmalarını sağlamaktır.
Bu projede, öğrencilerimize STEM eğitimini tanıtmak ve erken yaşlarda analitik düşünme, sorgulama ve yaratıcı düşünme gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
HEDEFLER
* Öğrenciler arasında geri dönüşüm bilinci oluşturmak.
* Öğrencilerimize doğal kaynakları verimli kullanma ve tasarruf yapma bilgi ve becerilerini kazandırmak.
* Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilerin Web 0.2 araçlarını tanımalarını sağlamak.
* Öğrencilerin STEM uygulamasını deneyimlemelerini sağlamak.
* Öğrencilere bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik becerileri kazandırmak.
* Öğrencilerin yaratıcı düşünme, takım çalışması ve işbirliği becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilerin problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilere 21. yüzyıl becerileri kazandırmak.
* Öğrencilerin merak duygusunu uyandırmak.
* Öğrencilere araştırma yapma, yaşayarak öğrenme becerileri sağlamak.
BEKLENEN SONUÇLAR
* Öğrencilerin Web 2.0 araçlarını kullanma becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak.
*Öğrencilere çevre bilinci kazandırmak.
* Atık malzemelerin geri dönüşümünü ve verimliliğini sağlamak,
*STEM ile ilgili çalışmalar yapmak.
*Öğrencilerde el becerileri, yaratıcılık ve araştırma becerilerinin geliştirilmesini sağlamak.
*İşbirliği ve bağımsız çalışma ile öğrencilerin özgüvenlerini ve öz-yeterliklerini geliştirmek.
*Öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlamak.
-*Karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmelerini sağlamak.
*Öğrenme motivasyonunu arttırmak.
*Tasarım odaklı düşünme ve yenilikçi olmalarını sağlamak.
EYLÜL, öğrencilerde geri dönüşüm bilinci oluşturmak, geri dönüşüm sembolünü öğrenmek, geri dönüşüm kutusu tasarlamak, Voki web0.2 aracını tanıtmak.
EKİM, proje yaygınlaştırma okul panolarının hazırlanması, Dünya Uzay Haftası (4-10 Ekim), Uzay mekiği tasarımları-STEM etkinliği,Codeweek Etkinlikleri (5-20 Ekim),Geri dönüşüm oyunları, Learning Apss web0.2 aracını tanıtmak.
KASIM, Jigsaw Planet web 0.2 aracını tanıtmak, geri dönüşüm sloganları oluşturmak, doğal afetlere dayanıklı evler tasarlamak-STEM etkinliği, geometrik şekiller tasarlamak-STEM etkinliği,
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=314b58ec448b
ARALIK, Quiver web0.2 aracını tanıtmak, Dünya Engelliler Günü ve STEM Etkinlikleri (3 Aralık), robot tasarımları-STEM etkinliği, Renderforest web0.2 aracını tanıtmak.
OCAK, geri dönüşüm malzemeleri ile proje ismi oluşturmak, Augment web0.2 aracını tanıtmak, rüzgar arabaları tasarlamak-STEM etkinliği, proje maskotu etkinliği.
ŞUBAT, geri dönüşüm hakkında belgesel oluşturmak, Güvenli İnternet Günü (11 Şubat) etkinlikleri, kuş evi tasarımları-STEM etkinliği, proje maskotunu seçmek.
Geri dönüşüm tesisi gezimiz.
MART, doğa dostu çanta tasarımları-STEM etkinliği, ChatterKid web0.2 aracı etkinlikleri, Dünya Su Günü (22 Mart) etkinlikleri.
NİSAN, proje çizgi romanını oluşturmak, proje şiiri oluşturmak, Dünya Günü (22 Nisan) etkinlikleri, WordArt web0.2 aracı etkinlikleri, Dünya Geri Dönüşüm Haftası (8-24 Nisan) etkinlikleri.
MAYIS, eTwinning Günü etkinlikleri, atık malzemelerden kostüm tasarımları-STEM etkinliği, projemizin veliler öğrenciler ve öğretmenler tarafından değerlendirilmesi.
PROJE YAYGINLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI
Projemizin ortak ürünleri:
Projemizin ilk kalite etiketi Litvanya'dan.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder